تبیان، دستیار زندگی
دم پخش سخنان معاون رییس جمهور در مراسم انتخاب قهرمان برتر سال اسحاقی: صدا و سیما با این شیوه‌ها ره به جایی نخواهد برد سخنگوی سازمان تربیت بدنی از عملكرد رسانه‌ی ملی در سال پاسخگویی و حذف گزارش عملكرد معاون رییس جمهور و رییس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد سخنگوی سازمان تربیت بدنی از عدم پخش سخنان معاون رییس جمهور در مراسم انتخاب قهرمان برتر سال

اسحاقی: صدا و سیما با این شیوه‌ها ره به جایی نخواهد برد


سخنگوی سازمان تربیت بدنی از عملكرد رسانه‌ی ملی در سال پاسخگویی و حذف گزارش عملكرد معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و حذف تصویر مهندس مهرعلیزاده هنگام اهدای جوایز در مراسم قهرمانان برتر سال 83 انتقاد كرد.

عیسی اسحاقی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با سیاسی خواندن این رویكرد، افزود: متاسفانه صدا و سیما در سالی كه به نام سال پاسخگویی نامگذاری شده به جای این كه عملكرد دولت را به نحو احسن منعكس كند تا مردم را به نسبت به عملكرد مسوولان آگاه نماید، به جای این كار روش‌های دیگری را برگزیده كه در شان جمهوری اسلامی و رسانه‌ای كه از بودجه‌ی بیت‌المال استفاده می‌كند، نیست.

وی با اشاره به آن چه حذف چهره‌ی مهندس مهرعلیزاده، با صد ها ترفند می‌خواند، تصریح كرد: متاسفانه در مراسم تعیین ورزشكاران برتر كه هر ساله برای قدردانی از ورزشكاران ترتیب داده می‌شود و همه ساله پخش مستقیم می‌شود در شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی در یك برنامه‌ی زنده‌ی 4 ساعته، حتی یك كلمه از سخنرانی معاون رییس جمهور و ارایه‌ی گزارش عملكرد را پخش نكرد در حالی كه همگان می‌دانند در طی سه سال گذشته چه فعالیت‌هایی از جمله تدوین طرح جامع ورزش،‌ رشد 70 درصدی مدال در بخش قهرمانی آقایان، افزایش 150 درصدی مدال در بخش بانوان و راه‌اندازی صندوق تامین آتیه قهرمانان و پیشكسوتان و ده‌ها كار ارزنده‌ی دیگر انجام گرفته كه برای كشور و مسوولان مایه افتخار است.

وی اظهار داشت: جای بسی تاسف است مراسمی كه در آن از قهرمانان تجلیل شد هر چند كه سازمان تربیت بدنی نسبت به نحوه‌ی انتخاب قهرمانان انتقاداتی دارد و معاون سازمان و رییس مركز ورزش قهرمانی قبلا در نامه‌ای از مسوولان صدا و سیما خواسته بود تا بحث تخصصی انتخاب قهرمانان را به سازمان ورزش واگذار كند و تعدادی از ورزشكاران زن و مرد نیز بعد از مراسم با مراجعه به مسوولان ورزش از نحوه‌ی انتخاب گله داشتند ولی صدا و سیما با حذف سخنرانی رییس سازمان تربیت بدنی، فصل نوینی در اطلاع رسانی در سال پاسخگویی باب كرد و ملت ایران كه از تلویزیون برنامه را دنبال می‌كردند در جریان سخنرانی نبودند.

اسحاقی ادامه داد: اگر صدا و سیما به دلیل این كه مهندس مهرعلیزاده كاندیدای ریاست جمهوری است این اقدام را انجام داده است این سوال مطرح است كه چگونه رییس سازمان صدا و سیما در سخنرانی خود از كاندیدای دیگر ریاست جمهوری (لاریجانی) تقدیر و تشكر می‌كند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رفت با عكس‌العملی كه مردم در دوم خرداد به این قبیل شیوه‌های این رسانه‌ی ملی نشان دادند و با انتخاب خود در تلقین‌ها و فضاسازی‌های این سازمان واكنش منفی نشان دادند مسوولان این رسانه رویه گذشته را اصلاح كرده و دست به چنین شیوه‌هایی نزنند تا شاهد رشد روزافزون گرایش جوانان و مردم به رسانه‌های خارجی نباشیم.

اسحاقی در پایان گفت: سازمان صدا و سیما با این روش‌ها ره به جایی نخواهد برد و مردم باهوش و فهیم ایران خود هر آنچه تشخیص دهند عمل خواهند كرد.